پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228046
قاليباف در جمع اقشار مختلف مردم:
کسي که مي‌گويد مشکلات کشور ۱۰۰ ساله هم حل نمي‌شود بداند که مردم نه صبر ايوب دارند و نه عمر نوح
تاریخ انتشار : 1396/02/13 07:33:59
نمایش : 1317
کانديداي انتخابات رياست‌جمهوري گفت: سوال ما از دولت مردان اين است که چرا امروز بايد بيکاري آن چنان گريبانگير خانواده‌ها شود که فرزندان شرمنده پدران و پدران شرمنده فرزندان باشند؟
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمدباقر قاليباف کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري عصر ماروز(سه‌شنبه 12 ارديبهشت) در ديدار کارگران، معلمان و اقشار مختلف مردم با تبريک روز معلم و روزکارگر به اين دوقشر جامعه، اظهار داشت: 29 ارديبهشت مردم تصميم مي‌گيرند و سکان اداره کشور را مشخص مي‌کنند.

وي افزود: چند شب قبل اشاره کردم که ما روزهاي تلخ و شيرين زيادي را مي‌بينم. واقعيت شيرين اين است که کشور ما کشور ثروتمندي است و اين را همه باور دارند. در حوزه ذخيره نفت و گاز رتبه اول را کشور دارد و امروز جز جوانترين کشورهاي دنيا هستيم و خيلي از کشورها بحران نيروي جوان دارند.

قاليباف با بيان اينکه با اين وجود ما نيروي انساني جوان، تحصيل کرده و متخصص داريم، گفت: امروز مهندسان فارغ‌التحصيل ما در کشور با مهندسان کشورهاي صنعتي و پيشرفته دنيا رقابت مي‌کنند.

کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري تصريح کرد: از بعد جغرافيايي در کشوري هستيم که در زمستان و تابستان اختلاف دماي بين 30 تا 40 درجه داريم. در زماني که در شمال کشور مردم در دماي منفي 15 و منفي 20 درجه زندگي مي‌کنند، در جنوب کشور مردم در کنار ساحل در يک هواي خوب با دماي مثبت 20 درجه زندگي مي‌کنند، البته اگر ريزگردها بگذارند.

وي با بيان اينکه موقعيت اقليمي ما حتي به گونه‌اي است که در بعضي از استان ها همزمان چهار فصل را داريم، گفت: همه عزيزان اهل کشاورزي مطلع هستند که دو محصول خرما و گردو دو اقليم متفاوت دارند. اين در حالي است که در استان کرمان، در کمتر از 100 کيلومتر در ارتفاعات بردسير شما گردو هاي منطقه بردسير را مي‌بينيد و از يک طرف نخلهاي خرما را در دشت جيرفت مشاهده مي‌کند.

قاليباف متذکر شد: اين موارد ظرفيت هاي کشور ما به شمار مي‌رود اما اين ظرفيتها به درستي اداره نمي‌شود. در تاريخ کشور ما در مقاطعي که دولت‌هاي نالايق مثل دوره قاجار سر کار مي‌آيند، آنها چشم به خارج از کشور دارند و هيچ تکيه‌اي به مردم ندارند. در آن دوره وقتي اشرافي‌گري، تنبلي و دوري از مردم روند دوره قاجار مي‌شود، مردم ايران بايد هزينه‌اش را بدهند. مردمي که اين هزينه را با انقلاب مشروطيت مي‌دهند، خصوصا آذري ها، بختياري ها، گيلاني ها و همه دست به دست هم مي‌دهند تا بتوانند به آن ناکارآمدي پايان دهند.

کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري اظهار داشت: وقتي مردم به طرق مختلف از ميدان خارج مي‌شوند، نتيجه اش استبداد پهلوي است. رژيمي که هم به مردم ظلم کرد و هم سرباز بي چون و چراي آمريکا بود و اين ملت را به بيگانگان فروخت، باز هم اين ملت و مردم بايد هزينه اين کار را بدهند. امام مهرباني ها، مستضعفان و محرومان که جز براي خدا سخن نگفت و جز در راه خدا گامي برنداشت، محبت او در دل يکايک مردم سرزمين افتاد و خداوند رابطه امام (ره) را با مردم مستحکم کرد. به اين ترتيب انقلاب اسلامي اتفاق افتاد.

وي افزود: همه با هم در 12 فروردين سال 58 راي خود را به نظام مقدس جمهوري اسلامي به صندوق راي ريخيتيم و عهد همه ما با هم اين بود مردم در سرنوشت خودشان دخيل بوده و در عرصه هاي مختلف تصميم گير باشند.

قاليباف با بيان اينکه متاسفانه در گذشت زمان هرچه قدر فاصله گرفتيم، به تدريج و آرام آرام تاثيرات مردم در تصميمات کشور کاهش پيدا کرد، گفت: دوران دفاع مقدس همه مردم به ميدان آمدند و آن افتخار عظيم در بعد نظامي اتفاق افتاد به نحوي که يک متر از ميهن اسلامي در اختيار دشمن قرار نگرفت. مردم مبارزه و مجاهدت کردند و با شهيد دادن و مجروح دادن، ايستادگي کردند و جنگ را مديريت کردند. اگر مردم نبودند، ارتش و سپاه قادر نبودند جنگ را اداره کنند چرا که مردم جنگ را اداره کردند.

قاليباف با بيان اينکه روزهاي اول جنگ حتي براي داشتن يک خمپاره 60 با برد 1200 متر محدوديت داشتيم، اما همين مردم، دانشگاه، اساتيد، صنعتگران در کمتر سه چهار سال توانستند موشک بسازند، گفت:  همين تراشکاران صنعتي که در کنار خيابان موتور ماشين تعمير مي‌کردند، توانستند مهمات جبهه بسازند و زماني که جنگ تمام نشده بود به موشک دسترسي پيدا کنند. آنها با توليد تکنولوژي توانستند مناطق نظامي دشمن را مورد هدف قرار دهند.

وي افزود: آنجايي که مردم در صحنه هستند، نشان دادند هم داريم، هم مي‌شود و هم مي‌توانيم. سوال امروز ما از دولت مردان اين است که در کشوري با اين همه سرمايه و ظرفيت‌هاي مادي و انساني، چرا بايد رکود بر اقتصاد ما سيطره پيدا کند؟ چرا امروز بايد بيکاري آن چنان گريبانگير خانواده‌ها شود که فرزندان شرمنده پدران و پدران شرمنده فرزندان خود باشند؟

کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري اظهار داشت: امروز فاصله بين يک جوان بانشاط و فارغ‌التحصيل تا تبديل شدن به يک معتاد کارتن خواب تنها در فاصله يک شغل در کمتر از يک سال است. امروز همه آمارها نشان مي‌دهد ازدواج کاهش و طلاق افزايش پيدا کرده است. همچنين براساس آمارها بخش قابل توجهي از طلاق‌ها در همان سال‌هاي اول و دوم زندگي است. فاصله بين يک زندگي شيرين و با تداوم، با يک زندگي فروپاشي شده تنها در دو سال به معني داشتن و نداشتن يک شغل است. چرا بايد اين اتفاق بيفتد؟

قاليباف با اشاره به اينکه امروز يک تعداد افراد فرصت‌طلب و منفعت‌طلب مي‌خواهند با نفوذ، پارتي، ثروت، تهديد و تطميع بيشترين منفعت را از سرمايه و انفال ملي در کشور ببرند، بدون اينکه هيچ کاري انجام دهند و تلاشي کنند، گفت: در شرايطي که در حوزه واردات و صادرات در سقف 50 ميليارد دلار قرار داريم، نزديک به 25 ميليارد دلار قاچاق کالا صورت مي‌گيرد، در حالي که تروريست‌ها به دنبال اين هستند يک جليقه انفجاري وارد کشور کنند و اين جزيره امن را به هم بزنند، ولي قادر نيستند.

وي افزود: چطور مي‌شود نزديک به 25 ميليارد دلار قاچاق از ريل‌ها و جاده‌ها وارد کشور شده و توزيع شود. شما باور مي‌کنيد در کشور اين را کسي نفهمد و نداند، جز اينکه 4 درصد حوزه نفوذ داشته و بقيه را تحت تاثير قرار داده‌اند. خود ما در روستا زندگي کرديم و معني کشاورزي را مي‌دانيم. وقتي يک توليدکننده محصولات کشاورزي و صنعت مي‌خواهد کالاي خود را وارد بازار کند، حتي نمي‌تواند هزينه‌هاي تمام شده خود را پوشش دهد و حداقل سود را مي‌برد، اما چطور مي‌شود مردم ما همين ميوه را بايد با گران‌ترين قيمت خريداري کنند. در اين شرايط توليدکننده تحت فشار قرار دارد و 96 درصد مردم تحت فشار قرار دارند، چه کسي جز دلالان زالوصفت منفعت مي‌برد؟

کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري با بيان اينکه ما بايد تلاش کنيم تا سايه سنگين اين افراد را که جز ظلم به مردم کاري ندارند، از ميان برداريم، اظهار داشت: نتيجه سايه وارداتچي‌هايي که اقلام مضر و غيرضروري وارد کشور مي‌کنند، اين است که شاهد اين وضعيت بيکاري جوانان هستيم. در مقابل با اين اقدام آنها  واردات کنندگان و تجار مومن، زحمت‌کش و ميهن دوست ما ورشکست مي‌شوند، ولي اينها هر روز پولدارتر مي‌شوند.

قاليباف تصريح کرد: همه کارخانه‌داران و کساني با رنج و زحمت در کشور، توليد ثروت مي‌کنند، هر روز يک کارخانه يکي از پس از ديگري تعطيل مي‌شود، اما اين قاچاقچي‌ها و دلال‌ها هر روز پولدارتر مي‌شوند. در 29 ارديبهشت بايد به اين سياست‌ها و حرکت‌ها پايان دهيم و فرصت ندهيم اين روند در کشور ادامه پيدا کند، چرا که امروز جوانان ما فرصت کار ندارند.

قاليباف با بيان اينکه انقلاب اسلامي در آغاز به همت شما مردم و خون شهدا اين فرصت را فراهم کرده، گفت: قاليبافي که در سن 19 سالگي هيچ فرقي با بقيه جوانان نداشته، امروز پشت اين تريبون ايستاده و مدعي است که مي‌تواند خدمتگذار شما مردم باشد. اين فرصت را انقلاب و مردم به قاليباف و قاليباف‌ها دادند، اما غصه ما اينجاست که چرا امروز جوانان اين کشور اميدي به آينده خودشان ندارند؟ اين جز سلطه اين 4 درصد براي خروج از مردم در عرصه مديريت چيز ديگري نيست.

وي افزود: من به شما عرض مي‌کنم 4 درصدي‌ها با تاثيري که بر تصميم‌گيري گذاشته‌اند، حتي در قانون‌گذاري، قانون‌شکني، دور زدن قانون اثرگذاري مي‌کنند. وقتي دولت روش دوري از مردم و اشرافي‌گري را سبقه خودش قرار دهد، نتيجه اين مي‌شود که اين افراد رشد مي‌کنند و فرصت‌هاي برابر اجتماعي و اقتصادي را از جامعه بگيرند، در ادامه شاهد هستيم که طبقات برخوردار و غير برخوردار در جامعه شکل مي‌گيرد.

کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري اظهار داشت: بايد در 29 ارديبهشت به اين روند پايان دهيم و مردم را در صحنه اشتغال، سياست، اقتصاد و فرهنگ وارد کنيم. بعضي افراد وقتي با مردم صحبت مي‌زنند حرف از تحول 100 روزه در اقتصاد مي‌زنند، اما بعد از 4 سال مي‌گويند چه کسي قول 100 روزه داده؟ اين مسائل 100 سال زمان مي‌خواهد. حرف ما اين است که اين مردم و ملت نه صبر ايوب دارند و نه عمر حضرت نوح.

قاليباف خاطرنشان کرد: ما مطمئن هستيم که دولت مردم در کنار شما مردم مي‌تواند کاري کند تا دست به دست هم دهيم و مشکلات مردم را حل و فصل کنيم. ما مي‌توانيم، مي‌شود و داريم و از اين رو بايد بر داشته‌هاي خودمان تکيه کنيم. به شما عزيزان مژده مي‌دهم با برگشتن مردم در صحنه اداره کشور، دوباره زنگ‌هاي کارخانه‌هاي ما به صدا در آيد و کارگران ما هر روز با عشق و نشاط از سحرگاهان تا پاسي از شب مشغول کار، تلاش و فعاليت شوند.

وي افزود: انشاءالله زمين‌هاي کشاورزي ما پربرکت‌تر از هميشه باشد، مردم ما نيز با خيال آسوده توليد خودشان را انجام دهند و دوباره شور، نشاط کار و فعاليت به کشور ما برگردد. انشاءالله به جاي اينکه يک کشور وارداتي باشيم در آينده نه چندان دور کالاهاي ايراني را در اقصي نقاط دنيا خصوصاً بازارهاي منطقه ببينيم و همين‌طور که ما قدرت دفاعي بالايي داريم، قدرت اقتصادي بالايي هم داشته باشيم.

کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري در پايان تأکيد کرد: مي‌توانيم به همه کارگران، معلمان، زحمت‌کشان، بازنشستگاني که زحمت کشيده‌اند و امروز شرمنده نوه‌ها، عروس‌ها و دامادهاي خودشان هستند و مخصوصاً خانواده‌هاي نيازمند کمک کنيم و مثل هميشه افتخار را به ايران و ايراني برگردانيم.

تسنيم

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html